"Hukou de génie - Les trois biais de l'enquête PISA en Chine"

Plus d'informations
30 Déc 2015 15:24 - 01 Jan 2016 11:44 #15566 par Loys
Dernière édition: 01 Jan 2016 11:44 par Loys.

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
03 Jan 2016 23:43 #15596 par Guermantes
Félicitations pour ce compte-rendu.
Puisque vous lisez l'anglais, peut-être serez-vous intéressé par ce savoureux article d'un professeur de grec aux Etats-Unis (accompagné de commentaires éclairants de lecteurs.)
www.nytimes.com/2016/01/03/opinion/begin...tml?ref=opinion&_r=0
Certes, ce n'est pas le même sujet mais je ne sais comment appeler votre attention sur cet article.

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
03 Jan 2016 23:57 - 03 Jan 2016 23:57 #15598 par Loys
Je vous ai répondu ici.
Dernière édition: 03 Jan 2016 23:57 par Loys.

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
29 Mar 2016 21:13 #16264 par Loys
Un article dans "Le Monde" du 29/03/16 : "En Chine, au pays des enfants délaissés".

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
06 Mai 2016 18:45 - 25 Sep 2018 12:28 #16387 par Loys
"Migrant Children in Shanghai: A Research Note on the PISA-Shanghai Controversy" par Duoduo Xu & Jaap Dronkers
(25 May 2016)

Abstract:

The strong performance of Shanghai students in the last two rounds of the Program for International Student Assessment (PISA) has caused widespread controversy about the credibility and representativeness of the data. In this paper, we examine the openness and equity of Shanghai’s education system by investigating migrant students’ family socioeconomic status (SES) composition and its impact on educational outcomes, based on the PISA-Shanghai data in 2009 and 2012, in comparison to Hong Kong and Macao, two other Chinese urban societies with strict border control of Mainland Chinese migrants but without additional hukou regulations. The results show that, likely in relation to hukou barriers in school admission, migrant students sampled in PISA-Shanghai 2009 were substantially positively selected in terms of family background, leading to an upwardly biased test performance. Though increasing numbers of low-SES migrant children were enrolled in local schools by 2012 due to a series of educational reforms aiming to offer equal access to school opportunities for non-local hukou holders, this progress was only limited to junior high school.


Clé utilisateur/ secrète de la configuration non valide
Dernière édition: 25 Sep 2018 12:28 par Loys.

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
21 Jui 2016 16:18 #16711 par Loys
Encore une preuve du miracle "chinois" par l'OCDE :
Clé utilisateur/ secrète de la configuration non valide

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Plus d'informations
25 Mar 2018 15:57 #20731 par Loys
PISA 2015 vol. III (p. 78) :

Connexion ou Créer un compte pour participer à la conversation.

Propulsé par Kunena