"Ubisoft et le ministère de l’Education Nationale: qui est aux manettes?" (Romain Vincent)

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18 Nov 2018 18:23 - 20 Nov 2018 14:56 #21569 par Loys
Encore un mélange des genre problématique dans l'école numérique : jeuvideohistoire.com/ubisoft-education-nationale/


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www.g4ceurope.eu/education-2018-schedule/

Les "chercheurs" : David Louapre et Daphné Bavelier...
Dernière édition: 20 Nov 2018 14:56 par Loys.

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18 Nov 2018 18:34 #21570 par Loys
A noter que "Games for change" a le mérite de la clarté :

Founded in 2004, Games for Change empowers game creators and social innovators to drive real-world change using games and technology that help people to learn, improve their communities, and contribute to make the world a better place. We convene stakeholders through our annual G4C Festival and foster the exchange of ideas and resources through workshops and consulting projects. We inspire youth to explore civic issues and learn 21st-century and STEM skills through our Student Challenge and train educators to run game design classes on impact games. We incubate projects through our game design challenges and executive production expertise in coalition building. We act as an amplifier by curating games for change to the public through our games arcades and awards.

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19 Nov 2018 16:14 - 28 Sep 2019 19:25 #21573 par Loys
A suivre : twitter.com/search?f=tweets&vertical=def...A2018-11-20&src=typd

Attention : Spoiler !


"RESTITUTION DES ATELIERS DU 20 NOVEMBRE 2018"
www.g4ceurope.eu/education-2018-video-ateliers-20-nov/

Ce message contient des informations confidentielles
Dernière édition: 28 Sep 2019 19:25 par Loys.

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28 Sep 2019 18:30 - 28 Sep 2019 19:33 #22319 par Loys
Réponse de Loys sur le sujet G4C 2019
Et en 2019 : www.g4ceurope.eu/educ-2019-presentation-fr/

Esprit Ludique / Esprit Critique

Comment le joueur, l’enseignant, le journaliste et le game designer peuvent contribuer à développer un meilleur sens critique et une meilleure compréhension du monde ?

Attention : Spoiler !

Même le très populaire Fortnite, Battle Royale est reconnu par sa capacité à encourager les étudiants à développer « teamwork, collaboration, strategic thinking, spatial understanding, and imagination » (Antero Garcia / Byron Reeves / Denise Pope – Stanford Graduate School of Education).

Dernière édition: 28 Sep 2019 19:33 par Loys.

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